edukacija

Emocinė higiena ir savireguliacija

Emocinė higiena – kiekviena dieną skirti laiko tik santykiui Aš-Aš, be jokių socialonių vaidmenų. Vaikui, kaip ir kiekvienam suaugusiam rekomenduotina praktikuoti laisvą ir efektyvų laiką be jokių socialinių vaidmenų, tai gali būti žaidimas, mėgiama veikla, kuri yra ne primesta ir nepasiūlyta suaugusiųjų. Jei vaikas ateina klausti: ką man veikti? – rekomenduojama atsakyti: ,,tikiu, kad iš šių veiklų (galima įvardinti ir kelias) tikrai atrasi pati/s ką veikti.” Jei pasakysime ką daryti, neskatiname kūrybingumo, smalsumo, atradimo, kas taip pat gali turėti įtakos savęs vertinimui

Treniruotis tinkamu būdu išveikti įtampą. Pagrindinė taisyklė – garsas + judesys.

Leisti vaikui žinoti apie jūsų emocijas, jausmus ir parodyti, kad ne kaltinate, o patys prisiimate atsakomybę už savo emocijas/jausmus, praktikuodami atsitraukimą ir nukreipdami vaiką pertraukėlei.

Pertraukėlės išveikos, remiantis neuroedukaciniais išveikos pratimais vaikams, tinka ir suaugusiems: ,,žaibolaidishttps://www.15min.lt/video/emociju-isveikimas-pratimas-zaibolaidziai-178558; Galima su vaiku namuose įsirengti emocijų išveikimo kampelį; ,,Kumščio pagalvė, pabėgioti-iškvėpuoti; ,,Ekspresyvus išpiešima su garsu”.

Taisyklė: garsas – judesys, o tik po to nuraminti kūną galima žaisti su smėliu, dėlioti ir t.t.